نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی از جهات مختلف علمی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی دارای اهمیت بسیار ویژه ای است . این نمایشگاه هر سال در فصل بهار در میانه اردیبهشت ماه توسط مؤسسه نمایشگاه‌ های فرهنگی ایران به عنوان مجری ، با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه کشور در تهران برگزار می گردد .

فهرست مطالب این مقاله

حضور انتشارات شایان نمودار در نمایشگاه کتاب تهران

معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی از جهات مختلف علمی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی دارای اهمیت بسیار ویژه ای است . این نمایشگاه هر سال در فصل بهار در میانه اردیبهشت ماه توسط مؤسسه نمایشگاه‌ های فرهنگی ایران به عنوان مجری ، با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه کشور در تهران برگزار می گردد .

تاریخچه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

اولین دوره نمایشگاه کتاب در ایران در سال 1366 برگذار شد . محل برگزاری این نمایشگاه نیز همچون نمایشگاه های دیگر از اولین سال برپایی نمایشگاه کتاب (1366) تا سال 1385 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در تهران برگزار می شد . اما به دلیل ترافیک سنگین و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان تهران در سال 1386 تا سال 1394 محل برگزاری نمایشگاه کتاب از محل دائمی نمایشگاه های تهران به محل مصلی امام خمینی ( ره ) تهران واقع در عباس آباد تغییر یافت . در سال 1395 هم زمان با برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب ، مجدد محل برگزاری نمایشگاه کتاب از مصلای امام خمینی به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در آزاد راه تهران – قم تغییر پیدا کرد . اما به دلیل مسافت زیاد ، سختی رفت و آمد و کمبود امکانات برای علاقه مندان کتاب این تغییر مکان با انتقادهای بسیاری همراه شد . و در سال 1396 تا به امسال ( 1401 ) مجدد محل برگزاری نمایشگاه کتاب به مصلای امام خمینی (ره ) تغییر یافت .

برگزاری نمایشگاه کتاب به دو صورت حضوری و مجازی

در سال های اخیر به دلیل وجود کرونا و خطر شیوع و همه گیری این ویروس امکان برگزاری نمایشگاه ها به صورت حضوری به دلیل تجمع انسانی بسیار خطر ساز بود . بنابراین برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی راه حلی جایگزین بود . که در نظر گرفته شد . و در طی این دوران ، دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد . اما با توجه به فروکش خطرات ناشی از کرونا ، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب همچون سال های گذشته به صورت حضوری و یا تلفیق نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی فراهم شده است .

علل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یک رویداد فرهنگی با معرفی کتاب های پرفروش ، کتاب های کودک و نوجوان و معرفی کتاب های آموزشی با کیفیت علمی بالا در موضوعات مختلف مانند علوم پزشکی ، دندانپزشکی ، علوم انسانی ، فلسفه ، ادبیات ، هنر ، معماری ، علوم پایه و کاربردی ، علوم رایانه ، فن آوری اطلاعات و…. توسط ناشران داخلی و ناشران خارجی به زبان های مختلف مانند فارسی ، انگلیسی ، فرانسوی و …..با اهداف ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی ، ارتقاء سطح مطالعه جامعه و افزایش سطح علمی ، اجتماعی ، فرهنگی سیاسی و اقتصادی ایجاد و برپا می شود .

مزایای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

  •  ایجاد شور و نشاط و تشویق فرهنگ کتاب خوانی در جامعه
  •  دسترسی همه افراد در اقصی نقاط کشور به کتاب های مورد نیاز
  •  ارائه آثار جدید و با کیفیت توسط ناشران برجسته و معرفی ناشران جدید
  •  امکان مذاکره مستقیم بین ناشر و مخاطب
  •  ارائه اطلاعات درست و مورد نیاز به مخاطب توسط ناشران
  •  امکان خرید مستقیم از ناشر
  •  امکان جستجو ، بررسی و دسترسی آسان تر به کتاب های مورد نیاز مخاطب
  •  امکان تبادل اطلاعات و انتخاب کتاب های مفید
  •  جلوگیری از رقابت های ناسالم
  •  جلوگیری از عرضه کتاب هایی که به صورت غیر قانونی منتشر شده اند .
  •  برگزاری نشست های علمی و نقد و بررسی کتاب ها

حضور انتشارات شایان نمودار در نمایشگاه های کتاب

انتشارات شایان نمودار با بیش از 22 سال سابقه در زمینه انتشار کتاب ، به عنوان اولین و تنها ناشر تخصصی در زمینه دندانپزشکی دارای مجموعه ای متنوع و کامل از بهترین کتاب های به روز و مورد نیاز علاقه مندان این رشته می باشد .
این انتشارات با هدف ارتقاء سطح علمی جامعه دندانپزشکی ، با حضور در نمایشگاه های کتاب و ارائه مجموعه ای متنوع از بهترین کتاب ها و آثار جدید با فراهم کردن امکان ملاقات و مذاکره حضوری بین ناشر و مخاطب سعی کرده است ، با ارائه اطلاعات درست و مورد نیاز به مخاطبان رشته دندان پزشکی ، امکان دسترسی آسان تر و انتخاب کتاب های مورد نیاز را برای مخاطبان خود ایجاد نماید .

در آخر
امسال نیز با برپایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ بیست و یکم تا سی و یکم اردیبهشت ماه 1401 ، انتشارات شایان نمودار نیز در دو بخش حضوری نمایشگاه کتاب واقع در مصلای امام خمینی ( ره ) و بخش مجازی نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده ، تا بتواند ؛ همچون سال های گذشته امکان دسترسی آسان ، بررسی و انتخاب کتاب های مفید و مورد نیاز را برای جامعه دندان پزشکان و علاقه مندان به این رشته در اقصی نقاط کشور فراهم آورد .

غرفه شایان نمودار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مصلی - رواق غربی - بخش ناشران دانشگاهی - سالن ۲(ورودی اصلی رواق غربی)

مقالات دیگر شایان نمودار

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من