پروتکل پیشنهادی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برای مطب های دندانپزشکی در مقابله با کروناویروس

کلیه همکاران دندانپزشک از حضور

فهرست مطالب این مقاله

‘ پـروتـکـل پیشنهادی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برای مطب های دندانپزشکی در مقابله با کروناویروس’

کلیه همکاران دندانپزشک از حضور در فضاهای مشکوک به احتمال وجود کرونا خودداری کنند.

مطب ها با توجه به فعال ماندن ویروس کرونا تا چند ساعت در محیط مرطوب برروی سطوح فلزی، شیشه و پلاستیک به طور کامل و هر روز ضدعفونی شوند.

به کلیه بیماران پس از ورود به مطب در زمان حضور در پذیرش مطب ماسک داده شود.

 

بیماران که وارد مطب می شوند حتما بلافاصله از آنها خواسته شود دست ها را با آب و صابون و یا سایر موارد ضدعفونی کننده شستشو دهند و پس ازخروج بیمار تمام سطوح مانند شیرآلات، دستگیره درب ها، کلیدهای برق و هرجایی که احتمال تماس دست بیمار یا مراجعه کنند، باشد نیز مجدداً ضدعفونی شود حتی اگر لازم باشد چندین بار در روز اینکار انجام شود.

از مراجعین به مطب دندانپزشکی در مورد محل زندگی، شهرهای با ریسک بالا و درگیر با ویروس کرونا، سفر به کشورهای خارجی خاص و مراکز سیاحتی و زیارتی به خصوص در فضای سربسته با جمعیت زیاد با دقت در علائم بالینی پرسیده شود که حضور داشته اند یا خیر؟

از مراجعین پرسیده شود که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری‌های خاص هستند یا خیر؟

بیماران دارای تب، سرفه یا احتمال تنگی نفس بلافاصله به مراکز مراقبتی معرفی کرده و از پذیرش آنها خودداری کنند.

اطلاعیه مهم شایان نمودار در خصوص شیوع ویروس کرونا

 

 کلیه کارکنان مطب از پوشش کامل محافظتی و ماسک بطور دائم استفاده نمایند و در تمام مدت کار از دستکش استفاده کنند. حتی در موقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس از دستکش استفاده شود.

کلیه سطوح دسترسی عمومی در مطب را مدام و مرتب ضد عفونی کنند و وسایل همراه بیمار را در محل درمان بیماران برده نشوند.

 

همکاران دندانپزشک و دستیاران ایشان در هنگام کار روی بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش های محافظی دیگر حتماً از شیلد محافظ استفاده کنند.

 

همانگونه که تاکنون اعمال می‌شده کلیه پسماند را به طور کامل در کیسه‌های مخصوص بسته بندی قطعی و کامل کرده جهت امحاء به سیستم دفع زباله بهداشتی تحویل داده شود و در این مورد پیگیری مداوم  انجام پذیرد.

 وسایل یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش های مختلف از جمله پوشش های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند با دقت کامل کمافی السابق پس از مصرف با دستکش محافظ در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی شود

 

 برای ضدعفونی کردن سطوح می بایست از ضدعفونی کننده های سفیدکننده یا کلر، حلال های اتری، اتانول 75%، پراستیک اسید و کلروفرم، جهت ویروس کرونا از سطح استفاده کرد.

در واقع کلیه پروتکلی که برای رعایت ویروس هپاتیت بکار می رود، برای ویروس کرونا نیز استفاده می شود.

وظیفه اصلی ما دادن آرامش و آگاهی به مردم در تمام سطوح برای مراقبت از خودشان در مقابل ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن می باشد. در این شرایط دعوت می کنیم که همه به یکدیگر کمک کنیم.

 

enlightened این پروتکل پیشنهادی مرتب در حال بروزرسانی (آپدیت) می باشد. درصورتیکه همکاران یا صاحب نظران دارای نظر یا پیشنهاد می باشند، لطفا به آی های تلگرامی @igda3، @igda2، @igda1 و یا ایمیل irangda@yahoo.com  , irangda@gmail.com ارسال فرمائید.

enlightenedبزودی پرسشنامه ویژه بیمار نیز تنظیم و ارسال خواهد شد.

enlightened BDA پروتکل ویژه   (British Dental Association)

enlightenedپروتکل ویژه OSHA (Occupational Safety and Health Administration)

enlightenedپروتکل ویژه CDC Centers for Disease Control and Prevention) )

مقالات دیگر شایان نمودار

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من